КАЛИНА СТЕФАНОВА
=============================
Калина Стефанова (проф. д-р) е преподавател в НАТФИЗ "Кр. Сарафов”. Автор (съставител и съавтор) на 14 книги за театър и критика. Четири от тях са на английски език, с премиери в Ню Йорк, Лондон и Вроцлав, включвани в
задължителната и препоръчителната литература в университети по цял свят. Съставител/редактор е на първата антология на източноевропейска драма на китайски език в два тома, на първата книга с китайски пиеси на български език и на първото представяне на българския театър на английски език. Автор е и на две книги художествена проза, издадени в 9 страни; едната от тях е включвана в задължителната и препоръчителната литература в няколко колежа в Бразилия и е издадена в две издания в Китай. Била е гостуващ учен в Нюйоркския университет, Университета на Кейптаун, Мейджи Университет, Токио, Шанхайската Театрална Академия, Уханския университет и др. През 2016 г. е удостоена със званието гостуващ Изтъкнат професор на Уханския университет, Китай, както и със званието Изтъкнат изследовател на Фондацията по китайска критика на изкуствата към Уханския университет. Изнасяла е лекции и е водела семинари в 12 страни. В продължение на два мандата е вицепрезидент на Международната асоциация на театралните критици (2001-2006) и Директор Симпозиуми на асоциацията (2006- 2010). Член е на редакционните колегии на списания в Китай, САЩ, Румъния, Хърватска. Редовно работи като експерт-оценител към Европейската комисия. През 2007 г. е драматург на високо оценената от критиката постановка на "Петдесетница”, режисьор Мл. Киселов, в Стратфордския фестивал в Канада, най-големия репертоарен театър в Северна Америка. От 2017 г. е в експертния борд на първия театрален град в света, Yue Opera Town, Китай.
ПРОЗА
Романи
Из
"Последният изход"
КРИТИЧЕСКИ ПРЕГЛЕД
Рецензии
За
да не си загубим паметта
ТЕАТРАЛНА КРИТИКА
Статии
Животът е прекрасен, или за нашия театър оптимистично
Сидни - Лондон - Китай. За едно театрално пътешествие без багаж и със смесени чувства
В
Пекин: викане на духове и усещане за хармония. За Мей ЛанФанг и (пре)откриването
на неговия театър
По
пътя: загубени и намерени театрални мигове. За странстванията на театъра (и
критиците) по света и в различните изкуства
"Векът
е разглобен"
Обзори
Диалогът
като стоп-кадър на времето. За шестото театралното биенале във Вроцлав
Смелият
фестивал (За уникалната нетеатрална рожба на един театър във Вроцлав)
Вълшебства
и мечти по сцените на Токио. За няколко театрални дестинации в японския мегаполис
Диалог
на тема злото. За петото, юбилейно, издание на Вроцлавското световно театрално
биенале
Награди
по време на криза и криза в наградите
Канадски
театър (непроизведено в Квебек)
Дворцов
театър за народа
На
фестивала Шпийларт: Алвис Херманис и др. За мюнхенското театрално биенале
"Диалог":
Фестивалът на 21. век
Предговори
За граховите зърна от джоба на съдбата в театъра на живота и живота на театъра
Рецензии
Патрис
Шеро и Негово Величество Словото
В
защита на публиката
АТЕЛИЕ
Отзиви
"Църквата
на Мичико" или "Да" на изкуството
* * *
Критика за Калина Стефанова