БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА
2008, кн. 4

 

РАЗВИТИЕ НА КРИТИЧЕСКОТО МИСЛЕНЕ ЧРЕЗ ОБРАЗОВАТЕЛНИЯ ПРОЦЕС ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА

Дейвид Клустер, Какво представлява критическото мислене?
Татяна Ангелова, Развитие на критическото мислене на студенти по българска и славянска филология чрез избираемия лекционен курс "Учебни речеви жанрове: текстолингвистични, социолингвистични и психолингвистични аспекти"
Людмила Берковска, Политики на образование и оценяване. Тестът: подменената функция
Бонка Василева, Развитие на критическо мислене в уроците по български език чрез използване на медийни текстове
Юлиян Наков, Хуманизиране отношенията учител-ученик и квалификационната програма "Развитие на критическото мислене чрез четене и писане"
Лидия Дачкова, Българската асоциация по четене и международната програма "Развитие на критическото мислене чрез четене и писане"
Кирилка Демирева, Интертекстуалност, мултикултурно образование, критическо мислене

ДИСКУСИИ

Михаил Виденов, За обучението по български език
Татяна Александрова, Лингвистичната терминология в учебниците по български език за основното училище и целите на обучението

ИНФОРМАЦИЯ

Анета Ненова, Национална конференция на тема "Третирането и оценяването - смисъл и практика"
Иван Симеонов, Нов сборник с доклади от научна конференция
Дария Карапеткова, Италиански брой на "Литературен вестник"