БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА
2005, кн. 3

 

АНКЕТА
Малина Тонова, Анкета

ДИСКУСИЯ
* * * Изпитът по български език и литература след 7. клас за кандидатстване в училища с държавен прием
Адриана Дамянова, Тестът в оценяването: митизация на технологията

ЕЗИКОЗНАНИЕ И ЛИТЕРАТУРОЗНАНИЕ
ВЪЗРОЖДЕНСКИ МАРШРУТИ
Аделина Странджева, "Ний хромим към просвещението" - вяра и недоверие към силата на училището
Евдокия Пенкова, Ролята на езика за жизнената сила и свежест на революционните песни на Добри Чинтулов
Мария Илчевска, Трансформация на патриархални семейно-властови отношения в контекста на криворазбраната цивилизация
Иван Симеонов, Титрологичната метафора "гусла" в българската възрожденска поезия
Мими Михайлова, Архитипален модел и културни универсалии в повестта "Гераците" на Елин Пелин и "Жетварят" на Йордан Йовков

КАЧЕСТВО НА ОБРАЗОВАНИЕТО
Милка Харизанова, Ниво на компетентности в областта на правописа и пунктуацията в края на основната образователна степен
Огняна Георгиева-Тенева, (Не)четене и качество на литературното образование

ЕЗИКОВА КУЛТУРА
Елена Георгиева, Правописни и семантични проблеми при някои съчетания

РЕЦЕНЗИИ
Кирил Димчев, Изучаването на българския език като втори език - приоритетна задача на съвременната методика
Магдалена Костова-Панайотова, Комуникацията като "танц на различията"

КНИГОПИС
* * * Книгопис