* * *
Трима братя майстори правили моста и го правили дълго време, но не могли да го направят, тъй като средния свод никак не могли да съставят. Най-после разбрали работата, че мостът иска курбан, жертва. Тогава тримата майстори решили: коя от жените на тримата братя доде на другия ден най-рано, за да донесе ястие на майсторите, тя да бъде зазидана в средния свод като жертва на моста.
Тримата братя си отишли вечерта у дома си; най-малкият нищо не казал на жена си, както се били условили, когато пък, напротив, другите предупредили жените си да не дохаждат сутринта на моста.
На другия ден най-малката снаха отишла на моста най-рано, за да отнесе ястие на майсторите. Тогава майсторите, деверите на мъжа й, я грабват и зазидват в средния свод. Като я застройвали, тя плакала и се молила да я освободят, или поне да й оставят гръдите и очите навън, за да може да дои детето си и да го гледа, което било пеленаче.
Майсторите й оставили гръдите и очите навън, като я зазидали. Тя дълго време доила детето си и плакала; и досега тя уж вие през некои си нощи и суеверните жени от съседните села и града Кюстендил оттрошват парчета от средния камък на моста, варят тези парчета във вода и пият тази вода, за да имат млеко за децата си.
=============================
© Електронно издателство LiterNet, 20.06.2011
Български фолклорни мотиви. Т. ІI. Балади. Съст. Тодор Моллов. Варна: LiterNet,
2006-2011